Početna strana > Hronika > Nemačka: Internet potisnuo štampu, radio i televiziju
Hronika

Nemačka: Internet potisnuo štampu, radio i televiziju

PDF Štampa El. pošta
četvrtak, 24. februar 2011.

Prema studiji koju su proveli nemački javni servisi, u proleće prošle godine, u Nemačkoj je internet koristilo 49 miliona ljudi starijih od 14 godina - znači: 69,4 posto stanovnika ove zemlje, što 5,5 miliona korisnika više u odnosu na 2009.

Sve više Nemaca informiše se putem interneta, pa štampa, radio i televizija polako gube medijsku bitku.

"U novinama možete da pročitate ono što je juče pisalo na internetu", jedna je od novijih polušaljivih definicija novina u Nemačkoj.

Novinama na kioscima nije lako otkada moćni internet-portali, kao što su "Spiegel Online" ili "Bild Online" maksimalno aktuelno pokrivaju sve bitne i nebitne događaje.

Ali, nije lako ni drugim medijima, kao što su radio i televizija.

Nijedna ozbiljna kuća ne može da se zamisli bez svoje internet ponude.

Urednici koji su se ranije bavili jasno definisanim poslovima u okviru jednog medija, postali su "devojke za sve", što i traži internet, jer se na internet "kače" i tekstovi, i audio-fajlovi, i slike, i videosnimci, a sve to treba da bude uobličeno u jedinstven i prepoznatljiv dizajn.

"Još nema ni konkretne definicije za to što sada radimo. Ja za sebe kažem da sam programer internet-prezentacije i web-dizajner", tvrdi Jurgen Strabag, urednik na jednom velikom internet portalu.

Prema studiji koju su sproveli nemački javni servisi u proleće prošle godine, u Nemačkoj je internet koristilo 49 miliona ljudi starijih od 14 godina – znači 69,4 odsto stanovnika ove zemlje - prenosi Radio Deutsche Welle.

Navodi se da 76 posto nemačkih korisnika interneta koristi taj medij svaki dan. Prodaja bulevarske štampe je u isto vreme opala za 5,3 posto.

Internet nije ugrozio samo prodaju novina, već i radio i televizijske programe.

O važnosti videosadržaja na internetu dovoljno govori podatak da njih koristi 65 posto "surfera" – na socijalnim mrežama je "samo" njih 40 posto.

Veliki portali maksimalno koriste tehničke mogućnosti interneta koje ih dodatno izdvajaju od ostalih medija, na primer, bogato opremljene interaktivne grafike.

(RSE)